понеделник, 4 юли 2016 г.

НАТЮРМОРТ

Тя дълго бе рисувала цветя – 
в следобеди, в съмнения и зими. 
(Съмнението е въпрос на тишина 
и някаква почти необходимост.)

Напред е криво, пусто е назад. 
Тя вече е отвикнала да плаче. 
Едно достъпно бягство – от живот, 
от думите, които нещо значат.

От думите се правят багрила, 
които после да измиваш в локви. 
Тя дълго бе рисувала цветя 
със самота на раждащо животно.

От пукнатото огледало на ума 
към топлата й длан потегля ласка, 
но този път е труден… Заваля 
и огънчето от дъжда угасна.

Да беше мъжка ласката в дъжда, 
навярно щеше да се срине в удар. 
Но Господи, тя бе рисувала цветя 
и нежни бяха всичките й трудове –

събираше добрите семена 
за нивата на своите идилии… 
Тя драска с нокти времето сега, 
но в калната леха сме само ние. 

Дъждът прибира своите бои. 
От стръмното се спуска женски вятър. 
Тук чудото е три почивни дни, 
а всеки срок боли, когато чакаш.

Тук цветовете й говорят за неща, 
в които тя не смее да надзърне. 
Умората й дава вкус и праг, 
надеждата й пак е с двойно дъно,

светът й – примирен и предвидим, 
макар че вече не предвижда нищо. 
Светът е пред жената по-раним 
от паяче на тънката си нишка. 

Видя ли как пастелът прегоря, 
докато чакаше мигът да се изпълни? 
Така животът става черно-бял, 
така цветя не се рисуват – с въглен…

Но скъсаха се думите. Сега 
пред нея ставам непохватно нисък. 
Тя дълго бе рисувала цветя. 
А аз… каквото писах, писах

Пламен Сивов

Няма коментари:

Публикуване на коментар